Kas ir e-recepte un kā to izmantot?

05.11.2017

Kas ir e-recepte un kā to izmantot?

Elektroniskā recepte ir daļa no e-veselības sistēmas, kas paātrinās darbu gan farmaceitiem, gan ārstiem.  

Kā iedzīvotājs var izmantot elektronisko jeb e-recepti?

Zemāk redzamajā infografikā soli pa solim ir atspoguļota e-receptes lietošana, sākot no tās izrakstīšanas līdz zāļu iegādei aptiekā.

Kā e-receptes zāles aptiekā var iegādāties citam cilvēkam? 

  • jānosauc e-receptes identifikācijas numurs (tas ir redzams E-veselības sistēmā ārstam, pacientam un deleģētajām personām);
  • jānosauc pacienta, kuram e-recepte ir izrakstīta, vārds un uzvārds;
  • jāuzrāda savs personu apliecinošs dokuments (lai farmaceits E-veselības sistēmā varētu atzīmēt zāļu saņēmēju).

Kā iegādāties e-receptes zāles savam nepilngadīgajam bērnam?

Arī tad, ja esat bērna aizbildnis, aptiekā:

  • jānosauc bērna vārds un uzvārds;
  • jāuzrāda savs personu apliecinošs dokuments.

Kādus medikamentus pēc E-veselības obligātās uzsākšanas turpinās izrakstīt uz papīra recepšu veidlapām?

  • individuāli kompensējamās zāles;
  • medicīniskās ierīces un M saraksta zāles;
  • ja zāļu iegādi pacientam kompensē apdrošināšanas sabiedrība;
  • ja pacients ir informējis, ka izmantos recepti kādā no ES dalībvalstīm, Islandē, Norvēģijā, Lihtenšteinā vai Šveicē;
  • personai, kura nav reģistrēta Iedzīvotāju reģistrā;
  • ja ārsts, kurš nestrādā ārstniecības iestādē, izraksta zāles personīgai lietošanai (ne vairāk kā 50 receptes gadā);
  • ja e-receptes izrakstīšana sistēmā nav iespējama tehnisku iemeslu dēļ.

Vai e-receptes medikamentus var iegādāties pa daļām?

Medikamentus, kas ir izrakstīti E-veselības sistēmā uz parastajām e-receptēm (ne kompensējamo zāļu e-receptēm), aptiekā var iegādāties pa daļām, jo sistēmā saglabājas informācija par atlikušo medikamentu daudzumu. Būtiski, ka to var izdarīt dažādās aptiekās, tādējādi cilvēks nav piesaistīts vienai aptiekai, kā tas bijis iepriekš.

Kādi ir iedzīvotāju ieguvumi no e-receptes?

Jautājumu par E-veselības sistēmas gadījumā aicinām sazināties ar E-veselības Lietotāju atbalsta dienestu iedzīvotājiem, zvanot  pa tālruni 67803300, katru dienu no plkst. 8.00 līdz 20.00. Konsultācijas iespējams saņemt arī rakstot uz e-pastu uz atbalsts@eveseliba.gov.lv